Скільки заробляє турагентство – головне питання, яке задає собі підприємець при відкритті бізнесу – яким буде його прогнозований дохід і прибуток. Якщо ви цікавитеся відкриттям туристичної агенції, ви повинні розуміти, від чого залежить дохід турагента. Про це і поговоримо у цій статті.
Основні критерії, які важливо враховувати – це середній чек продажу туру і скільки бронювань ви будете робити в місяць.
Турагент, як правило, продає тури за ціною туроператора, не додаючи нічого зверху. Дохід агенту сплачує оператор за рахунок комісії, яку він виплачує за допомогу у реалізації своїх турів. Комісія може бути різна – від 6 до 15 %, залежно від умов оператора та самого туристичного продукту, але середню стандартну комісію вважатимемо в районі 10%. Турагентство може працювати з одним, декількома чи всіма туроператорами, представленими на ринку.
Який же середній чек турагента?
Візьмемо тур на сім’ю – двоє дорослих і дитина на тиждень відпочинку, на найзатребуваніші напрямки Туреччини та Єгипту, в готелі 4-5* – у сезон такий тур буде коштувати в середньому 25000 гривень. При комісії у 10% ваш дохід становитиме 2500 гривень. Якщо ви продаєте на місяць 20 турів, що цілком реально на початку діяльності, ви заробите 50000 грн. Згодом кількість клієнтів збільшуватиметься. При наданні якісних послуг, ви почнете купувати постійних клієнтів, які їздять на відпочинок щороку та може не раз.
Проте, слід пам’ятати, що у туризмі є сезонність. Ваш заробіток у літні місяці, в період новорічних свят буде вищим, ніж, наприклад, в осінні місяці та напровесні.
Тепер виділимо основні витрати турагентства – це оплата праці, витрати на оренду, утримання приміщення, послуги зв’язку та інтернет. Розмір витрат у туристичному бізнесі дуже індивідуальний.
Ви можете знімати шикарний офіс у центрі міста з гарною прохідністю, найняти штат кваліфікованих співробітників. А можете працювати з дому онлайн, без утримання офісу, не залучати менеджерів, а працювати самому.
Але вам точно не обійтися без вкладень у маркетинг та рекламу. Успішно вести туристичний бізнес, щодня отримувати заявки та запити клієнтів без ефективної систематичної реклами неможливо, особливо на перших етапах розвитку бізнесу.
Успіх турагентства багато в чому залежить від менеджерів, їх досвіду та професійних навичок. Тому слід вкладати кошти у підвищення їхнього професійного рівня. Організовувати та брати участь у семінарах, тренінгах, відправляти на курси підвищення кваліфікації та, обов’язково, у рекламні тури для вивчення на власні очі готельної бази. Заробітна плата менеджера з туризму залежить від його професіоналізму, активності, кількості проданих турів.
У середньому витрати турагентства з’їдають близько половини його прибутку. У нашому розглянутому випадку – прибуток агентства становитиме близько 25000 гривень.
Однією з найважливіших завдань будь-якого турагентства є напрацювання та утримання клієнтської бази.
Даний бізнес може бути досить прибутковим, якщо власник добре вибудував відносини з туроператорами, грамотно вкладає в маркетинг і рекламу, створив справжній бренд і підтримує його позитивний імідж, реалізуючи якісні, унікальні продукти, що користуються попитом.
Туристичний бізнес, в середньому, цілком може приносити власнику щомісяця 2-5 тисяч доларів, залежно від рівня конкуренції, цінової політики, обсягу клієнтської бази, витрат на рекламу та інших нюансів.
Успіхів!